torsdag 7. oktober 2010

Endelig... der ble det kjole!

For en tid tilbake (laaaaang tid tilbake...), blogget jeg om et stoff med søte små dyr på, som jeg gledet meg slik til å sy noe av, men jeg visste ikke helt hva det skulle bli.. Nå har det blitt ny forkle kjole til min lille prinsesse :)



Hun har valgt stoff og knapper selv. Åsså ville hun ha en liten Mikkel Rev på lomma :) Vi driver nemlig å leser Hakkebakkeskogen på sengekanten for tiden, og er derfor veldig opptatt av bl.a skogens dyr :)



Stoffet i kjolen er så nusselig at jeg bare må vise noen av de sølte smnå dyrene... Lille søte uglen :)



...og et søtt lite rådyr som titter frem fra bak lomma..



På baksiden ble det lys rosa. Og det ble selvsagt også lysrosa knapper på sælene ;)
Jeg HAR faktisk kjøpt meg en sånn handy-liten dings som skal lage egne kantebånd. Men siden jeg for det første ikke har forsket på hvordan den fungerer enda, og heller ikke gidder å plukke frem strykjernet (noe som også vises på bildet over den ferdige kjolen.. som er veldig ustrøket), ble det helt vanlige, kjedelige, kjøpe-kantebånd i hvit på kjolen.. Men det ble fint likevel altså ;) he-he...



Jeg håper, og tror den lille blir fornøyd når hun står opp i morgen tidlig...
og får ny forkle kjole til å ha i barnehagen :)

6 kommentarer:

  1. Skulle gjerne sydd til deg også... Men jeg tror ikke din lille gutt vil ha på kjole.. :p
    hehe klem

    SvarSlett
  2. Så nusselig :o) Både kjolen og stoffet, elsker dyre stoffer :o)

    Ha en super helg! Og den hushjelpa har enda ikke dukka opp her nei... forstår ingenting... hehe :o)

    klem

    SvarSlett
  3. Ops, jeg tenkte ikke på at så kyndige strikkere som deg skulle se strikketøyet mitt....huff, da nå ble jeg litt flau:)
    er nok noe så vanskelig som et SKJERF!!!uten noe som helst mønster eller krimskrams. haha
    eneste jeg kan å strikke foruten lapper...
    *dobbeltflau*

    Superfin kjole til prinsessa over her!!

    SvarSlett
  4. Takk for avokado-tipset! Supert! Det skal jeg sannelig prøve meg på.

    SvarSlett