mandag 14. desember 2009

Endelig ferdig!!



Endelig ferdig med Denne dressen til min lille skatt nå. Og det har jammen meg tatt på tiden! Begynte på den i fjor sommer :p Strikket ferdig lua og genseren ganske fort, men buksa har latt vente på seg..



Stripene i alle de fine fargene er utrolig pent, men det er noe d.... og strikke! Blir bare krøll på tråden og forskyving i stripene på siden..
Endelig ferdig nå i allefall.. Måtte øke en del på mønstret, men min lille engel er en tynn liten spurv, så det er lengden, og ikke bredden det kommer ann på heldigvis hehe.. Hun kommer til å passe utmerket i disse nydelige høstfargene, til tross for at både en og to høster er gått..... Fin og rød til vinteren da ;)

Forresten, noen tips på hvordan man strikker med 5 tråder samtidig uten at det blir krøll? Jeg mister nemlig svært fort tålmodigheten med sånne arbeider, så fremt ikke samboeren min er hjemme og nøster opp for meg... snille mannen :)

6 kommentarer:

  1. Dyktig du er.:-) Kos du henger deg på giweawayen min.:-) Kom gjerne innom igjen.:-) skal titte litt mer hos deg nå.:-) Ha en fin fin kveld.:-) Gry

    SvarSlett
  2. Så flink du er !! Og tusen takk for fin kommentar om juletre!! Høres ut som at dere har en hyggelig tradisjon!! tror det blir selvhogst av gran her i huset også!:D

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! :) friske, flotte farger! Jeg har strikket en del med flere tråder, og det går som regel greit hvis man tar seg til til å "rydde" litt i nøstene etter hvert som man strikker.

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Den ble kjempefin,så flink du er:)

    Klem Siw

    SvarSlett
  5. Så flink du er :o) Kjempe fint.
    Her sitter jeg med det samme skjerfet enda... hihi
    Ps di vottene du hadde, har du noen oppskrift på di? eller den får man vel kjøpt over alt?
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flink du er :)
    Hilsen meg rett over deg.

    SvarSlett