tirsdag 9. november 2010

Long time no see... med muffins!!

Av og til blir det lenge mellom innleggene her, og det ber jeg om unnskyldning for, til dere som gidder og følge med på hva jeg driver med :) Problemet mitt er at det ikke alltid finnes ting og tang i mitt rutinepregede A4-liv som er verd å blogge om. Jeg kunne sikkert ha blogget opp og ned i mente om hvor herlig den lille jentungen min er, men siden jeg har besluttet å ikke bruke bilder av henne her i bloggen må dere bare "take my word for it", og det kan fort bli kjedelige innlegg i lengden :) Selv om alle skjønner at hun selvfølgelig ER verdens skjønneste lille skapning he-he.. ;)

En annen grunn for manglende innlegg er selvfølgelig; Julen! Jeg driver, som mange andre, å arbeider som en liten nisse på kveldstid, etter sengetid for de søte små, med diverse julegaver (dagene brukes selvfølgelig i full jobb, og i barnehagen for de som er under arbeidsetisk lavalder). Juleprosjektene kan selvfølgelig heller ikke legges ut her, før etter jul.. Siden alle generasjoner har internett lett tilgjengelig nå i vår tid, også i min familie.. Kult med besteforeldre online ;)

Uforutsette ting kan også sette kjepper i blogge-hjulene..
I helgen feks har jeg vært rimelig satt ut, og redusert, av omgangssyken.. SKULLE egentlig hatt arbeidshelg (48 timers karantene etter symptomfritt vet dere!), så god tid har jeg likevel ikke hatt, men kanskje fått klemt inn litt fritid da i allefall he-he.. Resten av gjengen i huset har blitt skånet for sykdom heldigvis (spritvasking!!), men dietten deres har dessverre blitt påvirket av meg den også.
SÅ i gårkveld, følte magen og jeg oss som såpass gode venner, at vi bakte eplekake-muffins sammens med lillejenta :) Hun fortjente litt kveldskos da syntes mamma..
I dag turdte jeg faktisk å smake på en selv, og de er NYDELIGE :)
Bildeserie (dog ganske dårlige bilder, siden det var mørkt ute), og oppskrift følger under..

SE, OG NYT!








EPLEKAKE-MUFFINS (Ca. 16 store eller 25 små)
225 gr. smør
2,5 dl. melk
3 store, romtempererte egg
280 gr. sukker
360 gr. hvetemel
1 ss bakepulver
1 ss vaniljesukker
2 ts kanel
2-3 skrelte og raspede epler
Perlesukker

Smelt smør, og ha i melken.
Visp egg og sukker til stiv eggedosis.
Bland alt det tørre, og tilsett det vekselsvis i eggedosisen sammen med væsken til en jevn røre. Vend inn de raspede eplene.
Fyll muffinsformer 3/4 opp med røre.
Strø over litt perlesukker.
Stek muffinsen i ca. 20-25 min. til de er gyldne midt i ovnen på 180 grader.

Velbekommen ;)

Ellers så nyter jeg at det er blitt både mørkt og kaldt :) Fyrer i peisen, og koser meg.. I dag har jeg lagt inn "bestilling" på mer ved hos min gamle far, samt et ønske om at han tar med akebrettet til den lille snøengelen når han stikker innom.. Hun er like glad i snøen som mamman sin! ..men akebrettet ble liksom glemt av hjemme hos foreldrene mine når vi flyttet inn i ny leilighet.. men til mitt forsvar.. det var juli he-he ;) jaja.. alt ordner sæ for snille piker, og her i huset er det fler av de! he-he..
Jeg kjenner jeg sporer litt av nå, så jeg finner det fornuftig å gi meg.. Skal se om jeg ikke finner noe gøy å skrive om senere i uka også.. kanskje?...

Ha en flott kveld, folkens!

2 kommentarer:

  1. Så fint du er bedre igjen :o) Da er det godt å kose seg med litt muffins ;o) Må si jeg er spent på alle disse juleprosjektene dine da, kanskje jeg får noen ideer til neste år... hehe... i år kjører jeg butikkstil!!
    ha en strålende uke!!

    klem

    SvarSlett
  2. Mmmmm..... NAM! Muffins <3

    SvarSlett