mandag 4. april 2011

VÅR!!

Ingen hemmelighet at jeg er ganske lei av vinter, og snø nå..
Men det jeg er mer lei av er at det i det siste har gått fra vinter til vår og tilbake til vinter flere ganger hehe..
Man blir litt motløs av at det skifter sånn liksom..
"JIPPI!!! Våren er kommet! Endelig..."
...åsså våkner man opp til 10-15 cm snø neste dag hehe...
Tror det har skjedd 5-6 ganger nå, og jeg har blitt like skuffa hver gang :p

Når det er sagt.. her i byen venter vi like iherdig på hestehoven som alle andre, for å liksom være sikre på at våren virkelig kommer, som alle andre steder..
...men, vi har et annet vårtegn som er sikrere enn snus!
Nemlig, PÅFUGLENE!



...når påfugl-mannen har begynt å vise sin fjærprydede stjert i kurtiserings-positur.. DA!...er våren i anmars!!
Fikk tatt bilde med mitt slitne mobilkamera av den ene hann-fuglen når han flørtet i dag :) I Vanndamman er det to manne-påfugler. Den ene er i orginale farger, og den andre er helt hvit! Nydelig begge to..
...spesielt når de blafrer med fjærene hehe :)



På det øverste bildet er den ene hann-fuglen i gang med å rømme igjen forresten.. hehe de driver og hopper over porten i ett sett.. Så står de der på stien og ser på deg når du løper forbi på morgenen, på vei til jobb, før parkvesnet får lokket de på plass igjen :)

3 kommentarer:

  1. Wow! Ikke hver dag man har en påfug hann vaglende på grinda, liksom! (o: Skal jeg vente på DET vårtegnet, tror jeg våren kommer sent i år... Men jeg hørte en fasan hann her i går! Jeg får kanskje nøye meg med det? Velkommen, Vår!

    SvarSlett
  2. Psst, ligger noe til deg på bloggen min:)

    SvarSlett
  3. Så flott blogg du har,..og så mye fint du lager :)
    Klem Maylen :)

    SvarSlett