onsdag 2. desember 2009

Lue til julekåpen



Sånn så det ut da jeg var å handlet inn garn på torsdag. Min lille skatt trenger ei lue som ser litt "pyntet" ut men som er varm, til å bruke sammen med julekåpen når hun skal være fin :) Fant ei fin-fint mønster i heftet nr 15 for baby fra "pt DESIGN". Hvis noen lurer er det heftet med en jordbær lue på forsiden (som jeg også har strikket, super søt!).



Resultatet; To kvelder så var den ferdig strikket, presset og med tredde silkebånd :)
Det vises kanskje ikke så godt på bildet men den er ikke som ei "vanlig lue", mer som en "basker-lue", (er det det heter?). Jeg aner ikke hva det kalles.. men det er en sånn litt luftigere pose øverst på luen og en strammere vrangbord nederst :)

3 kommentarer:

  1. Hei! Tusen takk for hyggelig hilsen inne på min blogg! Synes det er en fin side du har laget også! Nydelig rosa lue, da! :-) Så koselig!

    SvarSlett
  2. Så effektiv og flink du er da Stine :o)
    Begynt å strikke litt jeg og, men er nok ett par klasser under deg der. Morsomt å få litt inspirasjon fra deg da. Heldig lita jente du har som får så mye fint ;o)

    SvarSlett
  3. ÅÅ det der var en virkelig nydelig lue!!! den må jeg få mamma til å strikke til Thea :) Flink du er!!!

    SvarSlett