mandag 25. januar 2010

Fysisk fostring?



Nå er det ikke bare jeg, og alle de andre som er høflig nok til å ikke påpeke det, som ser at jeg burde begynne å trene..
Nå har jeg fått streng beskjed av min kiropraktor også!!
Altså.. det skal sies at hun ikke sa jeg burde trene for at jeg var for tjukk, men for at jeg sliter med rygg, nakke osv.
Jeg er rett og slett stiv som en stokk fra stussen og opp til hårrøttene :p

Jeg hadde tenkt å prøve den "enkle" utveien og prøve meg på litt knallhard, dypvevs thai massasje for å liksom løse opp en gang for alle, men det var visst en dårlig idè hvis jeg ikke hadde tenkt å være sengeliggende ei uke..
Det var da tema YOGA kom opp på bordet!
Yoga skal visstnok strekke muskelene sakten men sikkert, sånn at man skal kunne oppnå myke muskler og god fleksibilitet på no-time.. visst nok? Samt at det i den der boka jeg kjøpte står at det skal hjelpe mot omtrent alt annet man sliter med her i livet...

Sitat: "Etter sin første yoga time forteller folk ofte at de har sovet bedre og fått bedre humør. Yoga har hjulpet mennesker til å gå ned i vekt, til å overvinne uvaner som røyking, og til å utvikle konsentrasjonen (..) Andre føler at de får bedre kontakt med seg selv, en dypere fornemmelse av velvære, en utviklet medfølelse, et bedre forhold til andre, og dessuten at de lettere kan akseptere seg selv og får større indre ro"

Høres jo bra ut det der... Så hvis dere treffer en tynn, gudinne uten blå ringer under øynene, som smiler mens hun er kjempe konsentrert, og viser en dyp medfølelse og velvære med andre... :p Da er det meg folkens!

(Man må jo jaff prøve.... For TENK om det virkelig gjør susen!)

PS: Dessuten er den søte lys-lilla yoga matten i den lille lys-lilla bagen nesten verd litt yoga øvelser bare den hehe...

3 kommentarer:

  1. he,he,he... Morsomt!
    Trur d blir bra e Stine. Få med mannen på ta her da ;)
    Klem Renate

    SvarSlett
  2. Han har allerede startet et sunt og bedre liv, med treniong og hele pakka han... er bare jeg som er litt sidrompa :p hehe

    SvarSlett
  3. Så flink du er da :o) her blir trening med tanken. Har kika på disse dvd`n med pilates og yoga flere ganger, men har blitt med det og :o)
    Funker det for deg skal jeg stikke å kjøpe en ;o)
    Lykke til!!

    klem

    SvarSlett