tirsdag 14. september 2010

Vinterforberedelser..

Etter å ha hørt sterke rykter om at "Månetoppen" blir årets julekalender på NRK, er det på tide å starte de første vinterforberedelsene. Det vil si at man må starte tidlig og i god tid, med årets nisseutstyr! Det må være ferdig å ligge klart til første dag med julekalender ellers er det krise he-he.. Jeg har en meget motebevisst 3-åring, og det er nok bare å innse fakta, nisseutstyr er blitt småtrollmote. Jeg har lovt både min lille, og min lille tante-jente rød-nisse luer. Men jeg har gått inn avtale med dem begge om "kort-nisse-luer" da ;) ..siden man strengt tatt ikke får utdelt "langnisseluene" før man konfirmeres he-he..

PS: "kort-nisse-luer" høres dessuten mye kjappere ut å strikke ;)he-he



Tidligere var det blånisser som gjaldt.. og da ble det tovede votter, luer og selvfølgelig nisseutstyr til favoritt dukken ;)



Jeg ble tilslutt så lei blå, at jeg jukset og lagde både rød,- og lilla-nisse-votter jeg he-he.... :p

1 kommentar:

  1. Du er jammen flink til å planlegge i god tid. Jeg skal nok følg med på moteprinsessa di: )

    SvarSlett