mandag 3. januar 2011

"Det hjemmelagde" anno jula 2010 del II

Suser videre gjennom julegavene fra 2010.. De selvlagede selvfølgelig he-he... Jeg gav ikke utelukkende selvlagde ting til alle altså :p Nei, stakkars.. Alle fikk kjøpe gaver i tillegg :) ..meeen, de gidder jeg ikke legge ut her he-he.. blitt ferdig først til påske da sikkert ;)

Her blir de strikkede gavene presentert altså:


Tantebarnet mitt på snart 2 år, eller dvs. MAMMAN hennes, MIN lillesøster, har gått å mast om en rosa-stipet monsterbukse i neste ett år nå. Så jeg tenkte; hva blir da bedre enn å lage monster bukse OG genser i rosa-striper :)
Kanskje noen kjenner det igjen? Samme settet som jeg har laget til min lille før i år, bare at hun fikk lilla-striper :) Begynte å bli ganske desperat når hun snakkert om å betale noen for å strikke buksen, siden jeg sa jeg ikke gadd he-he... Gikk heldigvis bra, og den lille så ut til å like den hun også ;)



En av mine gode venninner skal ha ei lita jente i mars!! :) Å da må den lille prinsessa selvfølgelig få sitt eget lille rosa koseteppe i god tid, så det kan brukes med det samme hun ankommer ;) Jeg fant dette super nusselige garnet i min lille lokale garnbutikk før jul, og bare MÅTTE prøve det ut! Det skulle være kjempe varmt som vogn-/sengeteppe, samtidig som det kan brukes som krabbeteppe.. eller kanskje som stelleunderlag hvis man er litt opprådd?! Det er jaff. tykt og mykt, og jeg kan skrive under på at det er varmt! ...det ble oppdaget under strikking he-he..



Det ble også noen "voksen" gaver av strikkepinnene :)
To tubeskjerf av den mykeste ull.. dus lilla og naturhvit av farge :) ..kjøpte faktisk et nøste (var nok med bare ett nøste faktisk!!) i gammelrosa også.. tenkte jeg skulle strikke ett til meg selv, men det er et fremtidig prosjekt.. Rakk det ikke før jul..
Gaven som presentreres i del III tok ALT for lang tid!! Nysgjerrig? He-he

Sees i morgen, til del III for de som har intr. av det ;)
Her har vi vært hjemme fra jobb og barnehage i dag.. sykdommene svirrer overalt.. håper vi greier oss ute noe mer virus og bakterier nå! X-fingrene... ;)

1 kommentar:

  1. Så mange fine julegaver du har laget da :o) Heldige di som får hjemmelagde gaver fra deg!!
    Håper du har hatt en fin jul tross sykdom :o)

    klem

    SvarSlett