tirsdag 4. januar 2011

"Det hjemmelagde" anno jula 2010 del III

Siste del av gavepresentasjonen fra jula! He-he.. Er dere lei snart? ;)

Min kjære lillesøster har akkurat fått pusset opp stua si.. Den er selvfølgelig hvit, nusselig, full av rosa (favoritt fargen hennes) og helt etter KUN hennes personlige smak :) Siden hun har bursdag like etter jul, samt at jeg ville lage noe til henne som hun kan bruke, samtidig som det setter litt preg og "pønt" på ting satte jeg i gang et kjempe stort prosjekt i slutten av oktober!


Putene var i grunn ment for å supplere selve "mersterverket".. Søte og runde, blomster og pastell.. blonder og hvite silkebånd.. *sukk* NYDELIG, om jeg får si det selv :)

Såå.. her er mitt kjempe prosjekt denne høsten.. Ble travelt ja! Som alenemor og sykepleier i 100% stilling føler jeg på tidsklemma FØR sånne prosjekter startes, for å si det sånn he-he.. For ikke å snakke om at det var første gang jeg prøvde meg på noe som var så stort, langvarig og ikke minst LAPPER! Jeg sleit for å få det riktig altså... Problemene løste seg litt når jeg fikk tak i tommestokk.. jeg sier ikke mer :p


Lappene var forskjellige søte pasteller, mye rosa og hvit.. noe lin stoff.. noen broderte roser, noen broderte vers ("Sisters make the best of friends" osv).. Det var blonder og det var søte små duppeditter og knapper til å pynte :)


Der hvor jeg ikke var 110% fornøyd med sømmen, samt for å quilte sammen forsiden, baksiden og fleeceteppet jeg hadde inni som fôr, sydde jeg på en liten pyntedings eller knapper.. bittesmå dresskjorte knapper, perlemorsknapper.. små hvite perler osv.


Alt i alt ble jeg fornøyd... med tanke på mine erfaringer på emnet fra før osv. :p Tror jeg skal lage meg et lignende selv en gang jeg blir NOK inspirert he-he...

Nok selvskryt fra meg i kveld... nå finner jeg senga :)
Ha en flott natt, og morgendag, folkens!

6 kommentarer:

  1. Oioioi!!!
    Jeg har blitt så imponert av de tidligere innleggene om alt det fine du har laget til jul, men i kveld tok du kaka ;)
    Herregud, noe sååååå fint!!!
    Jammen meg, søstra di må være stolt over å ha ei så flink og snill storesøster!
    Superflink er du med både håndarbeid, jobb og som supermamma! Skryten er velfortjent!! God natt :)

    SvarSlett
  2. Her har du vel lyst til å skryte av deg selv, ja! Og helt lov er det!!
    Kjempeflott. -Og lykke til med ditt eget prosjekt også:)

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har laget! :O)

    SvarSlett
  4. Du burde ha egen butikk på epla.no du også ser jeg, dritflink er du :) Kunne tjent litt på å selge sånnt no :)

    SvarSlett
  5. For å si det sånn.. Hvis man skulle solgt det teppet der og regnet opp utgifter og plusset på antall arb. timer. Så tror jeg det hadde blitt for dyrt, til at noen har ville betalt for skeive sømmer ;) hehe.. Men tusen takk for komplimentet vennen :)

    SvarSlett
  6. Nå se rjeg at kommentaren min ikke er her, men jeg har alltså skrevet at du er bare SUPER flink!!! hehe... og hvilke triks har du i ermet ang rette sømmer? Jeg har nemmelig ett lignende prosjekt i tankene bare i mindre str da... hehhe ;o)

    klem

    SvarSlett