søndag 9. januar 2011

Samarbeidsprosjekt med bestemor..



Min søte og snille mormor kom på nyttårsselskapet i fjor (altså, 2010), med en hel pose FULL av søte pastellfargede "bestemorruter" som hun hadde heklet. Hun spurte om jeg ville ha de og kanskje lage noe av.. SELVFØLGELIG VIL JEG HA DE OG LAGE NOE AV!!

Min oldemor (en av mine absolutte favorittpersoner i hele verden, før hun dessverre døde i '97), og min mormors mor, hadde et sånn teppe med ruter liggende i en gammel gyngestol som jeg har flotte barndomsminner fra. Jeg har ikke til dagsdato greid å lære meg å hekle til min store fortvilelse.. Men samtidig har jeg alltid hatt lyst til å lage et sånn koselig "oldemor-teppe" til min lille skatt, som forøvrig er oppkalt etter min kjære oldemor :)
Derfor passet det som fot i hose at HENNES oldemor hadde sittet og kjede-heklet i hele høst og vinter ;)

Jeg har tatt på meg å montere teppet, og det har da blitt riktig så stort allerede.. men ikke stort nok, ble det bestemt i fellesskap he-he.. Så bestemor er atter i gang med heklenålen.. og dere som er nysgjerrig må smøre dere med tålmodighet :)

Men jeg kan si såpass;
Teppet blir grise-lekkert, og den lille skatten som skal eie teppet har allerede godkjent det... flere ganger, til og med he-he

Ha en flott uke folkens!

4 kommentarer:

  1. Ååååå!!!
    Så heldig du var da.
    Blir ett kjempefint arvestykke det her:)

    SvarSlett
  2. Så søte ruter :o) Gleder meg til å se resultatet ;o)
    Vi er spente selv og om jeg har di riktige fargene, men tror jeg kan bruke det uansett da... hehe... brunt og hvitt kan jo brukes til begge, men så spørs det på di andre fargene da... hihi ;O)

    Og så utrolig kjekt med snille heklekyndige, har hatt god hjelp av svigermor i jula selv ;O)

    klem

    SvarSlett
  3. Oioioi:) tipper dette blir lekkertsmekkert!! :)
    Regner med vi får se ferdig resultat!? -gleder meg allerede!

    SvarSlett
  4. Hei hei og takk for koslig kommentar i bloggen min. De rutene var jo bare nydelige.. Gleder meg til å se resultatet. Hadde et vognteppe til størstejenta som tanta mi heklet. Kosli minne å ha siden tante døde rett før jul...
    Legger meg til som følger jeg og stikker nok innom her igjen ;)

    Randi

    SvarSlett