torsdag 9. september 2010

NAM!!

Min lille sunne must-have :) Smoothie!!
Min mamma lagde det til meg i sommer, og jeg ble totalt hekta! Smaken minnet meg om rosa smurfe karameller som man i min spede ungdom kunne kjøpe 4 av for ei krone.. :)


Oppskriften er som følger:
- En halv pose frosen Smoothie mix (jeg bruker Coop sin med jordbær, bringebær og banan.
- 3-4 ss vaniljeyoghurt.
- ca. 2 dl. appelsinjuice.

Jeg bruker å la bær og yoghurt ligge i en bolle 15-20 min. for å tine bittelitt, før jeg av latmannsgrunner bruker stavmixer istede for blender og mixer det godt sammen før jeg tilsetter juicen og mixer mer.. Renn over i et høyt glass, stapp i et sugerør og nyyyt!! :)



PS: Glemte jeg å fortelle at smoothie er et supert alternativ til både kveldskos, og feks lunch?! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar