søndag 2. januar 2011

"Det hjemmelagde" anno jula 2010 del I

Unnskyld fraværet.. men det har vært travelt; Masse jobbing, masse julegaver og brukt all ledig tid, FØR den lilles sengetid, til å finne på gøyale førjulsaktiviteter. Jeg, jobbet hele første delen av jula, og feiret julaften sammens med mine nære og kjære "hjemme" først 3. juledag. Jeg har selvfølgelig gjort alle gøyale førjulsting med min lille skatt, for hennes skyld, og for hennes fremtidige juletradisjoners skyld... men, selv har jeg hatt null og niks julestemning.. og i skrivende stund er jeg fortsatt like tom for julefeeling som før jul og underveis i jula.. nå er jula tross alt over for i år (..fjor :p) også da men... Kjenner jeg synes det er litt synd likevel på et vis... Jaja.. nok klaging hehe :) Tenkte jeg skulle vise litt av jula 2010s hjemmelagde julegaver, for de som finner det intr.



Her er den første av årets to juleengle typer fra mitt sybord. Mine to bestemødre fikk en hver av denne. En slags omlagskjole, som man syr og kler på dukken etterpå :) Litt perler og pynt.. En juletrekule fra Kremmerhuset.. Røde sløyfebånd og blonder.. Kjolestoffet er fra Panduros Tilda kolleksjon :)





Disse tre damen har kjole laget av en julegardin kjøpt på KID i fjor, røde sløyfebånd og blonder.. juletrekule fra Kremmerhuset, som de forrige to frøkner, og perler til pynt ;)



"Pose-poser", kaller gullungen min disse.. Og i mangel på et bedre ord, så får de bare fortsette å hete det :) Disse er mer spesifikt; JULEpose-poser da he-he..
Sydd av samme julegardin som englene lengre opp, samme blonder og røde sløyfebånd.. men med et bredt rødt fløyelsbånd i tillegg oppe ved kanten. Som pynt har jeg sydd på monogrammet/ forbokstavene til de to damene som fikk hversin til jul, brodert med rød moulintråd på aida (skrives det slik?)..



De påstår alle de ble glade, så jeg får ta deres ord for det, denne gangen også ;) Mer gaver følger i morgen...

3 kommentarer:

  1. God nytt år!
    Fraværet er gyldig:) hehe
    Du har nå fått laget kjempefine julegaver iallefall, heldige de som fikk dette ;)

    SvarSlett
  2. Takk takk, og godt nyttår tilbake :)

    SvarSlett
  3. WOW, du har laget MANGE gaver denne jula! Kjedelig med den manglende julestemninga, da, -men det er en ny sjans senere i år... :) -Plutselig er vi der...

    SvarSlett